不知道大家對他的印象是什麼?

吸毒?嗑藥?行為脫序?熱愛自拍?還是不愛穿衣的小屁孩

最近一兩年來,小賈真的是負面新聞纏身...

一連串荒腔走板的行徑已經到了全世界無人不知的境界了吧

 

他與迪士尼小天后 Selena Gomez 的戀情更是一直受外界高度關注

分分合合的兩人~到底煩不煩啊!(真的已經數不清復合多少次

 

總之,撇開個人行為不談,小編還是認為 Bieber 在音樂上的才華是不可抹滅的

少年啊~我們都在等你回頭

別再讓你的 Belieber 傷心啦 (Belieber=小賈粉絲自稱~廣大少女迷妹)

 

 

今天要介紹的歌曲 All That Matters 

收錄在他去年終發行的數位專輯 Journals

招牌的小賈式R&B 完全是小編的菜

 

 

Lyric Video 讓你聽音樂同步學英文

 

Oh oh, just as sure as the stars in the sky

就像星星在天上 理所當然

I need you to show me the light

我需要你照亮我

Not just for the meanwhile, for a long long time, better believe it

不只是此時此刻 而是很久很久 請相信我

Oh oh, whenever you’re not in my presence

每當你不在我身邊

It feels like I’m missing my blessings, yeah

感覺就像失去了上帝的恩寵

So I sleep through the daylight, stay awake all night

所以我日夜顛倒 白天睡覺 好在夜晚保持清醒

Till you back again, yeah, yeah

直到你回到我的身邊

 

You think I’m biased to my significant other

你總認為我偏心在我其他重要的事情上

You hit it right on the head

你一針見血 正中要害

Only been missing my lover

到頭來我還是沒了情人

Got a whole lotta texts on my phone and I don’t reply

手機裡成堆的訊息 我都沒有回覆

But the next eight bars tell you why

接下來八個小節 我來告訴你為什麼

 

You’re all that matters to me

你就是我的一切

Yeah yeah, worried about nobody else

我只擔心你一個人

If it ain’t you, I ain’t myself

如果沒有你 我就不是我自己

You make me complete

是你讓我的生命完整

You’re all that matters to me

你就是我的一切

Yeah, yeah, what’s a king bed without a queen

國王大床 卻少了皇后

There ain’t no “I” in team

團隊裡面沒有我

To make me complete

來讓我完整無缺

You’re all that matters to me

你就是我的一切

 

Take the gas out the car it won’t drive

少了汽油 車就無法行駛

That’s how I feel when you’re not by my side

那就是當你不在我身旁時的感受

When I wake up in the morning

當我在清晨醒來

Up under you, and only you

你在我身旁 只有你

Oh oh, grateful for your existence

衷心感謝世上有你

Faithful no matter the distance

不論距離多遠 對你忠貞不渝

You’re the only girl I see

你是我眼裡唯一的女孩

From the bottom of my heart please believe

發自內心 請你相信我

 

You’re all that matters to me

你就是我的一切

Yeah yeah, worried about nobody else

我只擔心你一個人

If it ain’t you, I ain’t myself

如果沒有你 我就不是我自己

You make me complete

是你讓我的生命完整

You’re all that matters to me

你就是我的一切

Yeah, yeah, what’s a king bed without a queen

國王大床 卻少了皇后

There ain’t no “I” in team

團隊裡面沒有我

To make me complete

來讓我完整無缺

You’re all that matters to me

你就是我的一切

Yeah, yeah, yeah, yeah

You’re all that matters to me

你是我生命中的全部

Yeah, yeah, yeah, yeah

You’re all that matters to me

你是我生命中的全部

 

必學單字及片語

 

Lotta= lot of 許多

口語用法,就如同 kind of 唸快一點就變成了 kinda。

 

Bar (n.)【音】小節,(樂譜的)小節線

 

There is no “I” in Team.

在 team 這個單字拼音中,沒有 這個字母,意思就是暗喻團體中沒有自己的存在。

 

From the bottom of one's heart 深情地,衷心地,誠懇地

The mother thanked the man from the bottom of her heart for saving her son's life.  

這位母親由衷感謝那位救了她兒子的救命恩人。

 

 

聽完好聽的歌曲,希望大家記得一件事:不要只看他不好的一面,人家還是有才華的啦

 

 

歌詞來源:MetroLyrics

arrow
arrow

    菁英士林校 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()